Thursday, December 2, 2010

Bila Mati Datang Bertamu

Kadang-kadang dalam kehidupan seharian..aku sentiasa terfikir untuk mendapatkan semua perkara...ingin semuanya lengkap dan sempurna..ingin memiliki dan dimiliki...ingin bersantai dan ketawa...ingin bebas dari segala luka dan tangisan air mata...sedangkan semua orang tidak sempurna untuk mengaharapkan segala-galanya...

Kadang-kadang aku rasakan diri aku terlalu kerdil untuk cemerlang..terlalu lemah untuk melawan..terlalu miskin untuk mengharapkan sesuatu..sedangkan semuanya memerlukan satu tangga usaha untuk berjaya...memerlukan tawakal untuk menetapkan iman...memerlukan sokongan dari setiap insan tersayang agar semuanya menjadi kenyataan...

Ya...memang...memang aku mengharapkan sesuatu yang terlalu susah untuk dicapai...memang aku sentiasa inginkan sesuatu yang mustahil...aku pasrah...walau bukan untuk diriku...tapi hanya untuk mindaku...aku bahagia....

Aku ingin hidup sebagai seorang yang berjaya didunia dan diakhirat...aku hanya perlukan kedua orang tuaku terus berada disisiku dan melihat aku berjaya...Ya Allah...berikan aku kekuatan dalam keimanan,ketaqwaan,kasih sayang yang suci...agar dapat aku menempuh hari-hari yang akan datang...hari yang dijanjikan syurga dan neraka...agar aku lebih bersedia untuk mencapai kejayaan di akhirat sana...bukan sahaja didunia...

Bila mati datang bertamu...hanya iman,taqwa dan amal soleh yang dibawa...bukan harta dunia....

No comments:

Post a Comment

Harta Karun

background