Sunday, January 16, 2011

HARI NIE HARI BERSEJARAH UNTUK AKU

16 JANUARI 2011

Hari nie aku dengan 49 orang yang lain akan ke Kediaman Tuanku untuk menyambut Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Kedah ke -83, DYMM Sultan Abdul Halim Muadzam Shah Ibni Almarhum Tuanku Sultan Badlishah.

Kami bertolak lebih kurang pukul 3 petang nanti.Sebelum ke sana,kami dah awal-awal lagi diberi briefing mengenai protokol-protokol yang perlu diikuti.Contohnya,tak boleh pakai baju kuning walau secalit pun,pakaian yang tidak berlip-lap-lip-lap,tak boleh bergambar dalam kediaman tuanku,adab di meja makan dan macam-macam lagi..

Jadi hari ini..aku dengan kawan-kawan yang lebih kurang sama nakal dengan aku..need to behave ourselves and maintain ethics when we're in his Majesty residence. Pakaian lak kitaorang pilih baju korporat kolej je...senang untuk diselaras dan yang pentiNg tak ada warna kuning.

Aku rasa hari nie paling bertuah untuk aku juga,sebab first time aku sambut befday dalam istana..befday aku sama ngan Hari Keputeraan Sultan Kedah.Kalau Tuanku menyambut Hari Keputeraan ke-83 hari ini...aku pulak sambut befday yang ke-23..terharu dalam diri aku sendiri..walaupun tak berada di sisi mak ayah aku time sambut befday tapi sekurang-kurangnya aku dapat hilangkan kesedihan dengan menyambut Hari Keputeraan yang semestinya meriah.







Tak dapat terima kenyataan dah tua...23 ko!!

Perlu ke bagitau banyak-banyak-banyak-banyak kali??



Dah...dahhh















BEHAVE











SELAMAT HARI KEPUTERAAN TUANKU..DAULAT TUANKU!


No comments:

Post a Comment

Harta Karun

background