Thursday, February 10, 2011

Syhhhh....MALAM JUMAAT

Aku tau..kalau bab-bab malam jumaat nie korang tak pikir benda lain dah....tak hantu...blue...tak blue...hantu....anjing plak duk menyalak-nyalak...tiba-tiba kat tempat korang ada burung gagak duk buat bising...tambah ngan bulan mengambang...laki bini sengih duk jeling-jeling pandang-pandang...tapi tu korang la...aku tak....aku tak pikir semua tuh....tengok aku buat ape...*riak*habes pahala aku...

Malam nie terisi dengan amal ibadat yang wajib dan sunat...pihak kolej aku asalnya menjemput Ustaz Harun Din,tapi beliau tak dapat datang..jadi wakil-wakil-wakil ustaz yang datang...tengok aku sebut wakil bape kali..maknanya ramai ustaz-ustaz-ustaz yang datang..semua ustaz tu dari segenap ceruk yang mai,dibawah Pusat Pengubatan As-Syiffa'..kami sembahyang betul-betul kat tengah padang asrama..

Mula-mula macam biasa,sembahyang maghrib,kemudian sembahyang hajat,pastu bacaan yasin,zikir,doa dan last sekali sembahyang isyak..dah siap sembahyang,pelajar amik air masing-masing dan diberi doa-doa untuk hindar dari gangguan syaiton...dah naik kat bilik...semua ustaz dan student lelaki amik stesyen masing-masing yang dibahagi untuk rejam garam+lada hitam sementara azan dilaungkan...maklumlah kolej aku nie pun banyak kes histeria yang berlaku...jadi sementara ustaz ada,buat sekali dengan solat hajat semua...

Kat dalam bilik pon kami rejam air solat hajat sambil baca ayat Kursi dan renjis-renjis lawan arah jam...atau bak kata ustaz anti-clockwise...

Korang?...ade sedekah bacaan yasin tak setiap malam jumaat?...bawak-bawakla beramal....biar orang yang dah tiada aman disana...

No comments:

Post a Comment

Harta Karun

background